چند فاکتور تایید شده رتبه بندی گوگل
الگوریتم رتبه بندی گوگل بسیار پیچیده و همیشه در حال تکامل است، اما عوامل زیادی بر نحوه رتبه بندی وب سایت ها و صفحات وب در نتایج جستجوی گوگل تاثیر می گذارند. در حالی که گوگل به طور رسمی تمام ویژگی های الگوریتم خود را فاش نمی کند، دستورالعمل ها و بینش های کلی را در مورد برخی از عوامل کلیدی که بر رتبه بندی جستجو و سئو سایت تاثیر می گذارند ارائه کرده است.
عوامل رتبه بندی گوگل
توجه به این نکته مهم است که الگوریتم رتبه بندی گوگل صدها عامل را شامل می شود و دائما در حال تغییر است و عوامل می توانند از نظر اهمیت متفاوت باشند. علاوه بر این، فاکتورهای رتبهبندی گوگل با جزئیات دقیق فاش نشده است و موتور جستجو ممکن است از یادگیری ماشین و سیستمهای هوش مصنوعی برای ایجاد تنظیمات بیدرنگ در رتبهبندیها استفاده کند.
E-A-T (تخصص، اقتدار، اعتماد)
گوگل تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن محتوا و سازندگان آن را به ویژه در موضوعات مرتبط به خصوص سلامت و امور مالی ارزیابی می کند.
بک لینک ها
بک لینک ها لینک های قابل کلیک از یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند. در سال 2016، آندری لیپاتسف از گوگل تایید کرد که آنها یکی از قوی ترین عوامل رتبه بندی گوگل هستند. اما همه بک لینک ها برابر نیستند.
ارتباط
گوگل سیستم هایی دارد که به آن کمک می کند بفهمد جستجوگران چه می خواهند. اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بالایی در گوگل کسب کنید،احتمالا منطقی است که تولید محتوای خود را حول آن کلمه کلیدی پیش ببرید.
سئوی محلی
برای کسبوکارهایی با مکانهای فیزیکی، عوامل سئوی محلی، مانند بهینهسازی «Google برای کسبوکار من»، ثبات NAP (نام، آدرس، تلفن) و بررسیهای آنلاین، بسیار مهم هستند.
HTTPS
HTTPS امنیت بازدیدکنندگان وب سایت شما را بهبود می بخشد. از سال 2014، این یک فاکتور رتبه بندی سبک گوگل بوده است .
سازگاری با موبایل
سازگاری با موبایل از سال 2015 یک عامل رتبه بندی در تلفن همراه بوده است . زمانی که گوگل در سال 2019 به سمت فهرستسازی موبایل رفت، در دسکتاپ نیز به یک عامل رتبهبندی تبدیل شد. ساختار سایت و ناوبری نیز در کنار ریسپانسیو بودن مهم است. ساختار سایت به خوبی سازماندهی شده و ناوبری کاربر پسند به رتبه بندی بهتر کمک می کند.
سرعت صفحه
سرعت صفحه از سال 2010 در دسکتاپ و از سال 2018 در موبایل یک عامل رتبه بندی بوده است. گوگل طی سالها از سیگنالهای مختلفی برای اندازهگیری سرعت صفحه استفاده کرده است، اما جان مولر اخیراً تأیید کرده است که اکنون فقط از Core Web Vitals استفاده میکند. Core Web Vitals عملکرد بارگذاری، تعامل و ثبات بصری صفحه را اندازه گیری می کند.
لطفا توجه داشته باشید که الگوریتم گوگل بسیار پویا است و اهمیت این عوامل در رتبه بندی گوگل می تواند در طول زمان تغییر کند. علاوه بر این، موتور جستجو ممکن است از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای تنظیم رتبهبندی در زمان واقعی استفاده کند. اطلاع از آخرین روندهای سئو و دستورالعمل های گوگل برای حفظ و بهبود رتبه بندی جستجوی وب سایت شما ضروری است.
برچسب: ،
ادامه مطلب